HOE JAAG JE KLANTEN WEG

Er is in de afgelopen decennia veel veranderd in de winkels of retail zoals dat tegenwoordig op interessante wijze in het Engels moet worden gezegd. Uit Nederlands onderzoek blijkt dat mensen een winkel mede waarderen en onderscheiden op basis van de muziek die op de achtergrond wordt gedraaid.

Er zijn meerdere bedrijven in de verzorging van dergelijke muziek actief. Als je kijkt op de website van die bedrijven dan lees je dat ze allemaal ‘maatwerk’ kunnen leveren.

We weten allemaal dat de bevolking ‘vergrijst’. In de winkel is dat wel de doelgroep die in de week genomen nog wel een goed gevulde boodschappenkar bij elkaar koopt. Met mijn beperkte gehoor stel ik mij dan ook de vraag, waarom supermarkten veel te harde en agressieve muziek weergeven van gillende meiden die elkaar in bepaalde muziekvormen proberen te overstemmen.

Zo gauw mogelijk wegwezen is dan de enige boodschap!

Nee dan vroeger als je bijvoorbeeld de HEMA binnen stapte dan werd je verwelkomd met een rustig muziekje op de achtergrond. De klant werd niet weggejaagd maar nam in alle rust tijd om de winkel te verkennen.

Geef een reactie

Vereiste velden zijn gemarkeerd met *. Deze gegevens worden NIET gepubliceerd.