HUIS- OF A-MERK

In de supermarkt wordt je bij verschillende producten met een lagere prijs verleid om te kiezen voor een huismerk. Het is immers de versie van het product waarbij de supermarkt de inkoopprijs het meest heeft kunnen uitonderhandelen met de fabrikant.

Ik greep voor wat betreft de paprika chips en dan bedoel ik de gewone, dus niet de ribble versie altijd automatisch naar Lays. Ik wilde nu wel eens vergelijken met een goedkopere versie.

Bij de JUMBO kost een zak van 335 gram Lays paprika chips € 1,97. Het huismerk van JUMBO paprika chips kost per 225 gram € 0,82. Lays kost dus omgerekend naar 100 gram € 0,59 en JUMBO huismerk kost omgerekend € 0,37 omgerekend naar 100 gram. Een fors verschil van € 0,22 per 100 gram en het overwegen waard om eens te kiezen voor het huismerk. Ik heb JUMBO huismerk paprika chips gekocht en ’s avonds thuis opengetrokken. Helaas na een paar chipjes kwam ik tot de conclusie dat de chips niet te (vr)eten was.

Bij een A-merk is geïnvesteerd in een uitgebalanceerd product. Grootgrutters proberen een eigen product te realiseren waarbij het doel gericht is op een lagere prijs met als gevolg een lagere kwaliteit.

Geef een reactie

Vereiste velden zijn gemarkeerd met *. Deze gegevens worden NIET gepubliceerd.