KOTSMISSELIJK

Reclames op televisie, daar heb ik een gruwelijke hekel aan, wie niet. We leven momenteel in een hype waarbij de reclames volop inhaken op bij voorbaat al vooronderstelde successen. Neem onze Oranjeleeuwinnen die door de media al zijn bestempeld als wereldkampioenen.

Ik kan nog steeds niet wennen aan dat vrouwenvoetbal. Fanatiek zijn ze wel maar ik blijf het vrouwenvoetbal zien als gestuntel. Ik noem het ‘poessiebal’ en kijk liever naar het voetbal van de jochies van de F-jes.

De samenvatting van de eerst gespeelde wedstrijd met een doelpunt in blessuretijd en dan het enthousiasme daarna, ongelofelijk. Ik kan mij niet voorstellen dat volwassen kerels naar Frankrijk afreizen met hun kakelende voetbaltechnisch analyserende echtgenotes.

Maar helaas, tegenwoordig heb je te accepteren dat alle sporten genderneutraal toegankelijk moeten zijn. Ieder het zijne of hare en als er vrouwenvoetbal moet worden gespeeld, het zij zo.

Blokker heeft op de komende euforie van het winnen van het WK voor dames ingespeeld met de actie ‘Oranjeleeuwinnen sparen’. Bij elke 10 Euro besteding krijg je een stukje plastic dat een van de deelneemsters moet voorstellen. Ik denk dat ze alleen gespaard worden door meisjes tussen de 6 en 12 jaar.

Oké. moet Blokker weten, maar dat die reclame op televisie van Blokker vocaal moet worden ondersteund door Jan Smit met zijn zijige genderneutrale zangstem met het kleffe liedje ‘Wij zijn Nederland’, maakt mij kotsmisselijk.

Geef een reactie

Vereiste velden zijn gemarkeerd met *. Deze gegevens worden NIET gepubliceerd.