E-MAIL ONBEREIKBAAR

Een van de grootste domeinnaamproviders van Nederland kampt sinds vanochtend half negen met een storing op haar e-mail diensten. Aangezien ze een van de grootste domeinnaamproviders is betekent dat er ontelbare gedupeerde gebruikers zijn. Hoe is dit mogelijk?

Op de storingspagina van MijnDomein.nl valt te lezen:

Verstoring voor vernieuwde e-mailplatform


We ervaren problemen op ons vernieuwde e-mailplatform, onze mensen werken met man en macht aan een oplossing, graag houden we je via dit artikel op de hoogte van de status van deze verstoring.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak en/of hinder die hierdoor ervaren wordt.

Bij een van de reacties op Nu.nl wordt de opmerking geplaatst:

“Netwerkstoring? Wel toevallig dat ze juist bezig zijn met een grote verhuizing van emailadressen.”

Hieruit trek ik de conclusie, dat MijnDomein bezig is met het vernieuwen van zijn machinepark en waarschijnlijk tegelijkertijd hun gebruikte software aan het moderniseren is. Met de kennis die ik heb vermoed ik dat een en ander niet goed is doorgetest en dan zijn dit soort storingen niet te voorkomen.

Het devies bij nieuwe apparatuur/software is altijd testen, testen en nog eens testen. Als dan alles naar behoren functioneert, begin je langzaam met het overzetten van een paar klanten naar de nieuwe omgeving en dan afwachten of dat goed gaat. Zo ja, dan ga je pas met de volgende klanten aan de gang en zo ga je een paar dagen door totdat iedereen om is.

Niet je hele klantenbestand in één keer, want dat is vragen om moeilijkheden en valt me een beetje tegen van deze professionele organisatie!

Geef een reactie

Vereiste velden zijn gemarkeerd met *. Deze gegevens worden NIET gepubliceerd.