MARKETING VAN VOMAR ?

Was vanmorgen bij de Vomar voor een paar boodschapjes. Ik ga twee keer in de week, vooral om het versheidgehalte in de koelkast op peil te houden. Met die versheid zit het wel goed bij de Vomar. Groenten en fruit, perfecte kwaliteit. Je hoeft wat mij betreft niet telkens de Lidl de hoogste waardering te geven.

Waar ik minder over te spreken ben is de wijze waarop Vomar de klant met aanbiedingen op het verkeerde been brengt.

Ik geef u als voorbeeld de kipfilets.
Bij Vomar ligt een normale verpakking kipfilets in het koelvak voor een kiloprijs van € 6,95.
De aanbiedingsverpakking ligt in het zelfde koelvak ernaast met aankondiging 25% korting en met een schreeuwende actiesticker op de verpakking voor een kiloprijs van € 8,75.
Nu even rekenen. Een kiloprijs € 8,75 minus € 2,19 (25%) korting is € 6,56 per kilo.
Per saldo ontvang ik op mijn aankoop slechts een korting van € 0,39.

De consument wordt op het verkeerde been gebracht met ‘kortingen’.

Als Vomar ga je de kipfilet niet op de normale prijs van € 6,95 aanbieden met een korting van 5,5 procent, dat heeft geen verkoopeffect. Nee, Vomar verhoogt de kiloprijs eerst met 25,9% naar € 8,75 en geeft u dan een korting van 25%.

Dat heet ‘marketing’ in de retailbranche. Ik noem het misleiding. Het riekt net niet naar oplichting omdat u toch uw voordeel van € 0,39 heeft gekregen.

Geef een reactie

Vereiste velden zijn gemarkeerd met *. Deze gegevens worden NIET gepubliceerd.