ONGEOORLOOFDE INCASSO PRAKTIJKEN?

Channock Chase slaat welgemeend advies in de wind en gaat door met hun onmenselijke praktijken.

Als Channock Chase een incasso binnenkrijgt van o.a. Zorgverzekering VGZ en daarmee een openstaande schuld oploopt gaan ze proberen de klant te bereiken. (zie ook dit artikel over VGZ)

Ze gaan dan telefoneren, maar doen dit zogenaamd anoniem. Dit heeft tot gevolg dat ze steeds vaker de klant niet bereiken. Waarna ze zeggen dat ze de klant op een andere manier trachten te bereiken.

Nu is die andere manier heel klantonvriendelijk want je krijgt een email, waarvan trouwens de bezorging ook niet gegarandeerd is, maar waar ze wel op vertrouwen. In deze mail wordt je verteld dat je schuld is opgehoogd en de betalingsregeling, waarvan je geen termijn gemist hebt is komen te vervallen en je dus het restbedrag in 1 keer mag gaan betalen.

Als je vraagt waarom de betalingsregeling vervallen is, verschuilen ze zich achter de opdrachtgeven (VGZ).

Even doorpraten levert een nieuwe betalingsregeling op maar het gaat niet van harte en op het advies om in het vervolg niet anoniem te bellen, komt een niets zeggend verhaal over een computer en dat ze zelf goed weten wat ze doen.

Dat zal wel, maar mededogen met de klant is daarbij ver te zoeken.

Geef een reactie

Vereiste velden zijn gemarkeerd met *. Deze gegevens worden NIET gepubliceerd.