VAN A NAAR S(LECHTER)

Rijkswaterstaat maakt al enige jaren gebruik van een website met de benaming van A naar Beter.

De bedoeling is dat weggebruikers op de website kunnen zien of er wegwerkzaamheden te verwachten zijn op hun reistraject en welke route er dan dient te worden gevolgd.

De (geplande) werkzaamheden worden niet of onduidelijk goed aangegeven op de website.

Daarnaast zijn er vele weggebruikers die de website niet (kunnen) consulteren.

Tot grote ergernis van vele weggebruikers is onder andere door desinformatie op zaterdag 24 augustus een behoorlijke chaos ontstaan op de A10 Noord en op de A7 en A8 komende uit de richting Purmerend en Hoorn. Ook vanuit Amsterdam richting Utrecht was het raak op de A9 en de A2.

Dit weekend werd wederom duidelijk dat de ambtenaren die met deze taken zijn belast volstrekt incompetent zijn wat betreft planning, informatieverstrekking en bewegwijzering langs de (snel)wegen.

Waarom deze werkzaamheden gepland na de bouwvakantie in een weekeind waar vakantiegangers terugkomen?

Waarom komende vanuit de richting Utrecht geen enkele aanduiding dat automobilisten die naar Zaandam of verder moeten de Coentunnel dienen te nemen en derhalve de Ring A 10 West moeten aanhouden?

Waarom automobilisten op zaterdagochtend vanuit Amsterdam A10 Noord richting Zaandam/Purmerend/Hoorn over de A5 naar bijna Halfweg sturen en van daaruit draaien en over de A5 terug richting Zaandam?

 

Wat mij betreft gaat er eens flink de bezem door het ambtenarenapparaat dat voor deze zaken verantwoordelijk is.

Geef een reactie

Vereiste velden zijn gemarkeerd met *. Deze gegevens worden NIET gepubliceerd.