HEEFT DE KPN HET EINDELIJK VOOR ELKAAR ?

Jarenlang kwam XS4ALL als beste provider uit de Net Promotor Score (NPS). Aan de jarenlange leidinggevende positie is in het vierde kwartaal van 2019 een einde gekomen en is XS4ALL fors gezakt naar de 5e plaats.

KPN heeft het dus goed voor elkaar. Het merk blijft weliswaar behouden voor bestaande klanten en daar zal dan ook de focus op liggen, maar als de klantenservice, voorheen altijd een van de best scorende onderdelen van XS4ALL steeds vaker een reden voor het niet aanbevelen van het merk wordt, dan is dat denk ik een utopie.

In het verleden zat de score bij NPS altijd ruim boven de 40, in een kwartaal met storingen kwam de NPS nog altijd op 30. De nummer twee kwam nooit boven een score van 25. In het vierde kwartaal daalde XS4ALL naar een score van 6.

Heeft de KPN met al hun inlijf gedrag een goed lopend en winstmakend bedrijf de nek omgedraaid? Het heeft er alle schijn van.

Geef een reactie

Vereiste velden zijn gemarkeerd met *. Deze gegevens worden NIET gepubliceerd.